چند نکته در مورد آموزش اسب شو (نوشته مار ک گملین)

چند نکته برای آموزش اسب شو( نوشته مارک گملین)

1- مهمترین وسیله در آموزش اسب برای شو یک مانژ گرد است. به اسب 10 دقیق فرصت دهید تا هر چه میخواهد بدود و انرژی مصرف کند.
2- به اسب یاد بدهید که براحتی در کنار شانه شما با یک بند یدک شل حرکت کند. ولی قدمش باید پر انرژی و سر حال باشد. . بعد از آن به اسب یاد بدهید که باهمان نوع قدم د کنارتان این بار به صدای شما عکس العمل نشان دهد. کم کم فاصله خودتان را با اسب بیشتر کنید تا اینکه حدود 1مترونیم با اسب فاصله داشته باشید. (بند یک را با این فاصله از اسب در دست داشته باشید).
3- محل قرار گرفتن پاها مهم است. من شخصا دوست دارم 2-3 سانتی پای داخل عقب تر از پای خارج باشد. به همین دلیل اسب را آنقدر حرکت میدهم تا پاهایش را جایی که من می خواهم قرار دهد که این کار را با صدا و تشویق انجام می دهم.اسبها باید این کار را بکنند به دلیل اینکه خودشان می خواهند نه اینکه احساس کنند مجبوربه انجام کار هستند.
4- بعد از آن حالت گرفتن گردن را به اسب یاد دهید.و هنگامی که شروع کرد به گرفتن گردنش آنطور که شما میخواهید اسب را تشویق کنید. من دوست دارم که اسب دست مرا برای پیدا کردن چایزه اش دنبال کند. گردن اسب باید از بالای شانه کشیده شود و در قسمت آخر بشکند که گلویش خوب نشان داده شود. مدت زمان تمرین را کوتاه کنید که اسب خسته نشود و همیشه خوشحال و راضی از کارش باشد.
5- و درآخر یورتمه را اصلا ح می کنم. این سه کلمه را به خاطر بسپارید. صبر- آهنگ (وزن )-بلندی. با یک یورتمه پر انرژی که حالت تعلیق در حرکت داشته باشد شروع کنید. و کم کم به اسب یا بدهید که در کنا شما یورتمه برود و به تدریج فاصله خودتان را با اسب بیشتر کنید.( بند یدک را کم کم بلندتر بگیرید) به اسب نگاه کنید تا وقتی اشتباه کرد فورا او را تصحیح کنید.

از همه مهمتر زمان تمرین را کوتاه کنید و هر موقع اسبتان کار را به خوبی انجام داد او را تشویق کنید. و قبل و بعد از هر جلسه تمرین بگذارید اسب استراحت کند تا همیشه سر حال باشد.
 
بالا