نظرخواهی برای دومین اسبواره اسپهان

به نظر شما جذاب ترین برنامه چیست؟

  • نمایشگاه صنعت اسب ایران

    رای: 0 0.0%
  • نمایش اسب عرب ایرانی

    رای: 0 0.0%
  • نمایش اسب عرب (آزاد)

    رای: 0 0.0%
  • نمایش اسب ترکمن

    رای: 0 0.0%
  • نمایش اسب دره شوری

    رای: 0 0.0%
  • نمایش کرد

    رای: 0 0.0%
  • سوارکاری در رشته های مختلف

    رای: 0 0.0%
  • حراج اسب

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    0
دوستان عزیز سلام
به عنوان اولین همفکران از دوستانی که در این انجمن هستند نظرات را می پرسم.
با توجه به اینکه تشویق های علاقه مندان دلگرممان کرده که اسبواره اسپهان را سال آينده نیز برگزار نماییم در حال برنامه ریزی دومین اسبواره هستیم.
از همه دوستانی که نظری هر چند کوچک دارند خواهش می کنم در اینجا ارائه کنند تا بهتر از قبل بتونیم این کار را اجرا کنیم.

چیزهایی که فعلا در فکرمون هست اینه که اسبواره به صورت هفتگی باشه و بین 5 تا 7 هفته اجرا بشه (بستگی به نظر فدراسيون دارد). زمان اون به دلیل عدم تداخل با المپیک پکن و ماه مبارک رمضان از حدود 26 تیر تا 25 مرداد 87. برنامه های سوارکاری را دوست داریم اضافه کنیم تا برای غیر اسبدارانی هم که در جمع حاضر می شوند جذابیت ایجاد شود. علاوه بر رشته های مرسوم، رشته هایی که با اسب بشه انجام داد از هر نوعی که امکان داشته باشه. تیراندازی، سواری های خاص و .... تعزیه، حراج هفتگی، نمایش نژادهای عرب ایرانی، عرب (بدون در نظر گرفتن خون وارداتی یا ایرانی)، یموت، آخال-یموت، کرد، دره شوری و احتمالا" کاسپین و نژادهای خارجی هم داشته باشیم، مسابقات مختلف پرش با اسب، استقامت. نمایشگاه در صورت پیدا کردن شرکت برگزارکننده مناسب. سمینار به صورت فراخوان مقالات و متاسفانه میدان کورس هم که نداریم. احتمالا" دو هفته از اون 4شنبه تا جمعه میشه، 2 هفته پنج شنبه و جمعه و1 هفته 3شنبه تا جمعه.
خواهشمندم هر چیزی که به ذهنتون می رسه را بفرمایید تا بتونیم برنامه را بهبود ببخشیم. مثلا در مورد برنامه های جدید قابل اجرا، تبلیغات، جذب کمک های مالی، زمان برگزاری، مسائل فنی، کمک هایی که می تونید انجام بدهید و خلاصه همه چیز.
اعضایی که بیشتر خواننده مطالب هستند امیدوارم دست به کیبورد بشوند و مطلبی درج کنند و آنهایی هم که عضو نیستند با عضویت خودشون در سایت و اظهار نظر منتقد و پیشنهاد دهنده باشند.
تعارف هم نکنید اشکالات سال قبل را هم هر چه خواستید بگید.
به امید اینکه بتونیم اسپانسرهای خوبی پیدا کنیم و با کمک همه علاقه مندان موفق به برگزاری هر چه بهتر بزرگترین رخداد صنعت اسب ایران بشیم.
نشانی سایت اولین اسبواره هم این است:
http://aspahan.persian-horse.ir

منتظر هستم.
 
باز هم سلام
چه کسانی در شهرهایی که هستند می توانند در امر اطلاع رسانی برنامه ها به اسبداران نقش خوبی ایفا کنند و ارتباطات خوب دارند و فعال هستند؟
از همه علاقه مندان برای همکاری دعوت کنیم.
 

sohrab

Active member
سلام اسب ایرانی
جشنواره اسب عرب که از جمعه 26 بهمن در اهواز شروع می شه فرصت خوبی برای اطلاع رسانی به اسبی های خوزستانه.
 

tda

New member
سلام
اين كار خيلي خوبيه كه دوباره اسبواره بر گزار بشه ولي اميدوارم اطلاع رسانيتون خيلي بهتر از قبل بشه چون خود من كه ساكن اصفهانم روز اخر متوجه اين برنامه شدم و خوب فقط به روز اخرش رسيدم به نظر من بهتر تبليغات وسيع تر بشه و يكي از بهترين راههاي تبليغات استفاده از رسانه هايي مثل تلويزيونه
 
sohrab گفت:
سلام اسب ایرانی
جشنواره اسب عرب که از جمعه 26 بهمن در اهواز شروع می شه فرصت خوبی برای اطلاع رسانی به اسبی های خوزستانه.

سهراب جان سلام
ممنون از پیشنهادت. متاسفانه الان چون هنوز برنامه ها مشخص نیست هنوز هیچ پوستر و بروشوری برای اطلاع رسانی آماده نشده و تا برنامه ریزی دقیق و محل دقیق برگزاری و زمان مشخص نشود نمی شود چاپ کرد. اتفاقا امسال هم اولین تبلیغات ما در جشنواره های يزد و گنبد کاووس بود.
اما به صورت شفاهی میشه اطلاع رسانی کرد. اگر زحمتی نیست شماها که اونجائید به اسبداران خوب خوزستان خبر بدهید. سال آينده برنامه زودتر از قبل هم برگزار می شود و اسبداران خوزستان بدون دغدغه سرمای هوا و مسیر می توانند اسب هاشون را منتقل کنند.
امیدوارم امسال شاهد حضور اسب های بسیار خوب خوزستان هم باشیم.
 
tda گفت:
سلام
اين كار خيلي خوبيه كه دوباره اسبواره بر گزار بشه ولي اميدوارم اطلاع رسانيتون خيلي بهتر از قبل بشه چون خود من كه ساكن اصفهانم روز اخر متوجه اين برنامه شدم و خوب فقط به روز اخرش رسيدم به نظر من بهتر تبليغات وسيع تر بشه و يكي از بهترين راههاي تبليغات استفاده از رسانه هايي مثل تلويزيونه

سلام
ممنون از پیشنهاد شما. حتما سال دیگه این کار را خواهیم کرد. هر چند که امسال هم خیلی تبلیغات شهری داشتیم و هزینه های زیادی انجام دادیم و متاسفانه به دلیل هزینه زیاد درتلویزیون نتونستیم تبلیغ کنیم ولی سعی می کنیم سال آينده حتما اين کار را انجام بدیم و تبلیغات بهتری داشته باشیم چون یکی از مهمترین بخش های کار حضور تماشاگران بیشتر است.
منتظر بقیه نظرات شما، سهراب و همه دیگر عزیزان هستم
ممنون
 

sohrab

Active member
من در خدمت اسب ایرانی هستم!

در مورد اسبواره اسپهان یه ایده هایی دارم که مطرح می کنم.
 
سهراب عزیز ممنون.
اسب های ایرانی همیشه نیازمند توجه علاقه مندان هستند.
منتظر نظرهای خوبت هستم.
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ايراني و خسته نباشيد ! فكر مي كنم اگر اسبواره دو سالانه يا حتي سه سالانه باشد ولي با شكوه هرچه بيشتر برگزار شود بسيار شايسته تر و سزاوارتر است تا هر سالانه باشد( هرسالانه يعني هرسالانه !).و اسبواره اصولا بايد تمامي آنچه درباره اسب در ايران و حتي جهان وجود دارد به نمايش بگذارد حال اگر امكان اجرا وجود نداشت در حد فيلم و نمايش باشد با زمان دادن مي توان سمينارهاي علمي مسابقات مختلف و نمايشگاه و حراج و زيبايي و چه و چه در نظر گرفته شود در اسبواره اگر براي اولين بار مسابقات قيقاج (به قول شما سواري خوب) يا حتي مسابقات سه روزه و باز حتي مسابقات ارابه راني و نيز استقامت و كورس و ... لحاظ شود خوب است خلاصه من ترجيح مي دهم سه سال به انتظار بنشينم و بعد شاهد يك اسبواره درست و حسابي و قرص و محكم باشم!البته به شرط آنكه گذشت زمان آن را به فراموشي نسپارد !
 
سلام.
غفاری عزیز مشکل ما اینه که هر کاری انجام بدیم ادامه ندارد و پشتوانه ای هم برای برداشت نتایج آن وجود ندارد. به عنوان مثال وقتی تبلیغات خوب می کنیم و تماشاچی زیادی جذب می کنیم، در ادامه آن برنامه ها و مسابقات خوب دیگه ای وجود ندارد که از این تماشاچی بهره ببرد و آن را برای سوارکاری حفظ کند. در حقیقت مجبور هستیم برنامه ریزی، اجرا، بهره برداری و نتیجه گیری را به جورایی فشرده کنیم و جورش را خودمون بکشیم! یا مثلا وقتی تنها جشنواره اسب های عرب خالص ایرانی را برگزار می کنیم جای دیگه ای نیست که این روند را ادامه بدهد. یا توی یموت همین جور. ما هم قصد داشتیم دو سال یکبار باشه ولی به خاطر همین مسائل، می بینیم شاید نتیجه زحماتمون بی اثر بشه و هر 2سال یکبار باید از صفر شروع کنیم. ضمن اینکه هنوز باید اهمیت این مساله بیشتر بشه و اعتبار بیشتری کسب بشه تا با ایجاد فواصل زمانی ارزشمندتر بشه. یکی از آفات برنامه هایی که در ایران هست اینه که مقطعیه و برای همین مردم شکاک شده اند. باید اعتماد کنند که یک برنامه ادامه دار هست و برای اون طی سال های مختلف می توان برنامه ریزی کرد. مثلا" اگر یک تولید کننده اسب ایرانی بداند که مسابقاتی منظم با جوایز بیشتر برای اسب های ایرانی وجود دارد و این روند مقطعی نیست خوب به تولید علاقه بیشتری پیدا می کند. ولی وقتی به این امید تولید می کند اما بعد اون مسابقه کنسل می شود دیگه اعتماد نمی کنه و برنامه های منظم را ترجیح می ده و به سمت تولید اسب های مورد نیاز اون برنامه ها می ره.
یک مورد دیگه هم کسب تجربه است. با اجراهای بیشتر تجارب بیشتری کسب می شود و به این ترتیب وقتی قرار شد 2 یا 3 سال یکبار برنامه اجرا شود با اشتباهات کمتری می توان برنامه ای را که تا چند سال دیگر تکرار نمی شود اجرا کرد. مساله دیگر گردش مالی کار است. به عنوان مثال سال گذشته که فقط مسابقه زیبایی بود چیزی در حدود 30ملیون تومان خرید و فروش اسب انجام شد. هزینه برگزاری هم حدود 10ملیون تومان بود اما امسال که برنامه ها گسترش یافت و از نتایج سال گذشته هم بهره برداری شد، تولید کنندگان اسب بیش از 100ميليون تومان در زمان برگزاری فروش کردند که خوب این می تواند باعث دلگرمی آنها شود. یا مثلا در حدود 100ميليون تومان هزینه برگزاری بود که مشاغل زیادی از آن بهره بردند و این یعنی نقش اسب در اشتغال. به هر حال نقش درآمدزايي برای شرکت کنندگان هم باید مد نظر قرار گیرد و این عاملی مهم در گسترش صنعت بی رمق اسب در ایران می تواند باشد.
به امید اینکه برنامه اگر هر سال هم برگزار شود باشکوه هر چه بیشتر باشد و این میسر نیست جز با همراهی همه علاقه مندان و عاشقان اسب.
 
سلام
یک سوال دیگه. چه جوایزی برای برنامه های مختلف می تونه مشوق شرکت کنندگان باشد؟
برای مسابقات ورزشی معمولا" هیچ چیزی پول نقد نمی شود ولی مثلا" برای زیبایی چه چیزیهایی بهتر است؟ غیر از اعتبار و افزايش قیمت اسب صاحب مقام چه مشوق های دیگری می تواند وجود داشته باشد؟
 

مرضیه

Member
من فکر میکنم اگر تندیس نمادینی طراحی بشه که مخصوص زیباترین اسب سال باشه، و بین اسبهای برنده در این رقابت سالیانه دست به دست بشه، یا اینکه هر اسب برنده یکی از اون رو داشته باشه ، بد نشه...یه چیزی مثل سیمرغ بلورین جشنواره های سینما، یا مثلا جام باشگاه های فوتبال...یا حتی جایزه ی نوبل...! منظورم بیشتر یه سنبله...چیزی که دقیقا مخصوص اسبهای زیبا باشه و همه بشناسن...نمی دونم ، شاید هم هست و من خبر ندارم؟!
 

Dr_Ghaffari

Active member
سلام اسب ايراني ! آفرين بر شما ! تنديس را شخصا تاييد و تاكيد مي كنم اما جوايز نقدي بايد تا جاي ممكن افزايش يابد امروز با آقاي دكتر واردي نايب رييس فدراسيون نيز همين صحبت را مطرح كردم . البته اسبواره در سال گذشته به اين مساله پرداخته بود . و اميد وارم بيشتر از پيشتر باشد. پيشنهاد ديگر من در نظر گرفتن يك رده آزاد حتي به صورت استعاري براي تمامي مالكين و اسبهايي است كه مي خواهند در جشنواره براي زيبايي حضور داشته باشند .به آنها اميد مي دهد آنها را با دانش روز بيشتر آشنا مي كند و قدمهاي آينده شان را جهت مي بخشد اميدواره سرزنده باشيد!
 
مرضیه گفت:
من فکر میکنم اگر تندیس نمادینی طراحی بشه که مخصوص زیباترین اسب سال باشه، و بین اسبهای برنده در این رقابت سالیانه دست به دست بشه، یا اینکه هر اسب برنده یکی از اون رو داشته باشه ، بد نشه...یه چیزی مثل سیمرغ بلورین جشنواره های سینما، یا مثلا جام باشگاه های فوتبال...یا حتی جایزه ی نوبل...! منظورم بیشتر یه سنبله...چیزی که دقیقا مخصوص اسبهای زیبا باشه و همه بشناسن...نمی دونم ، شاید هم هست و من خبر ندارم؟!

سلام.
ممنون از راهنماییتون. اینکه یک جام دست به دست بشه خیلی خوبه فقط مشکلش اینه که کی حاضر میشه اونو برگردونه!!!
جام زیبا هم و مخصوص هم میشه درست کرد و یا بعضا پیدا میشه و امسال مثلا" علاوه بر یادبود جام و پلاک طلا که مخصوص اسب های برتر هر گروه بود، گل هایی هم که روی شانه اسب قرار می گرفت به همراه سینه آویز قهرمانی به اسطوره های زیبایی هر نژاد تعلق می گرفت که ماندگار است. حالا به نظرتون چه چیزهای خاصی طراحی یا پیدا کرد که مناسب این کار باشه؟ آیا بهتره یک چیز خاص طراحی بشه و مخصوص اسبواره باشه و هر سال همان نمونه به برندگان اهدا بشه یا بهتر اینه که هر سال طرحی جدید و مخصوص همون سال طراحی یا خریداری بشه؟ اگر یک اسب چند سال مقام بگیره جوایز شبیه به هم بهتره داشته باشه یا متنوع؟
تعداد زیاد جوایز هم مطرح است.
باز هم ممنون
 
Dr_Ghaffari گفت:
سلام اسب ايراني ! آفرين بر شما ! تنديس را شخصا تاييد و تاكيد مي كنم اما جوايز نقدي بايد تا جاي ممكن افزايش يابد امروز با آقاي دكتر واردي نايب رييس فدراسيون نيز همين صحبت را مطرح كردم . البته اسبواره در سال گذشته به اين مساله پرداخته بود . و اميد وارم بيشتر از پيشتر باشد. پيشنهاد ديگر من در نظر گرفتن يك رده آزاد حتي به صورت استعاري براي تمامي مالكين و اسبهايي است كه مي خواهند در جشنواره براي زيبايي حضور داشته باشند .به آنها اميد مي دهد آنها را با دانش روز بيشتر آشنا مي كند و قدمهاي آينده شان را جهت مي بخشد اميدواره سرزنده باشيد!

غفاری عزیز سلام. ممنون از پیشنهادت. سال آينده حتما" رده آزاد را به صورت جدا برگزار خواهیم کرد و امسال نیز به دو دلیل یکی عدم زمان کافی و کمبود فضا برای اسب های مهمان و دیگری ترویج فرهنگ نگهداری اسب های خالص از گذاشتن این رده خودداری کردیم ولی با توجه به درخواست های بسیار علاقه مندان در زمان ثبت نام امسال انشاءالله حتما این رده را اضافه می کنیم تا زمینه حضور همگان فراهم شود.
در مورد جوایز هم مشکل اینه که در پرورش اسب دو قشر کاملا" متفاوت وجود دارند!!
یا زندگی آنها به شدت به این کار وابسته است و منبع درآمد آنهاست که مسلما" فقط پول جوایز آنها را اغنا و تشویق می کند و حکم قهرمانی و تندیس به قول معروف براشون نون و آب نمیشه!! از طرفی دیگر اکثر اسب هایی که مقام می آورند متعلق به مالکینی هستند کاملا" متمول و بی نیاز از پول جوایز که مثلا" یک جایزه 500000 تومانی هم برای زیبایی اسب آنها جذابیتی برایشان ندارد و به آن نیازی هم ندارند و فقط مشتاق کسب مقام و نگهداری یادبود و تندیس آن هستند. در این حالت به عنوان مثال 20 جایزه اسب های اول با این مبلغ برای برگزار کننده 10ميلیون تومان می شود که هزینه بالایی است اما 500000 تومان برای آن شخص مالک اصلا" به چشم نمی آيد!!! البته اگر تولید کننده ای که این مبلغ برای آن ارزش دارد برنده شود خوب چرا این مطلب توجیح کننده است.
این مساله کار را بسیار سخت می کند و تصمیم گیری دشوار می شود. امسال کاری که به نظر من رسید اهدای پلاک های طلا بود که هر چند خیلی ارزش مادی نداشت اما در حد توان ما خوب بود و آرم اسبواره روی آنها حک شده بود. مالکی که به پول آن نياز داشته باشد می تواند به راحتی آن را بفروشد و مالکی هم که ارزش معنوی آن را نیاز داشته باشد چون نشان دهنده کسب مقام در اسبواره است آن را در کنار تندیس و حکم اسب خود نگه داری می کند.
چه روش های دیگری به ذهن دوستان می رسد که با کمترین هزینه بیشترین هیجان و جذابیت را برای حضور اسبداران بتوان ایجاد کرد.
ذکر این نکته را لازم می دانم که اسبواره با مسابقه عادی که 4-5 رده و مقام اول دارد متفاوت است و مثلا امسال ما در حدود 32 مقام اول داشتیم. در سال آينده مسلما" این تعداد افزایش مي يابد و با احتساب برنامه های جدید شاید به حدود 2 برابر این تعداد مقام اول داشته باشیم!!! مقام های دوم و سوم و بعدی هم پیشکش!
باز هم ممنون از دوستانی که نظرات خوبشون را می نویسند و همچنان منتظر نظرات سایر دوستان هستم
فقط دعا کنید منابع مالی جور بشه و بتونیم بدون دخالت بخش های دولتی برگزار کنیم که امسال اعصاب برامون نذاشتند و هنوز با هیات و ... اندر خم یک کوچه ایم!!
 

DADAR

Member
dar morede jam ya tandis baraye ghahramane ghahramanan man fekr mikonam ke tarrahi bayad har sal motefavet basheh
vali arme jashnvareh hamchenan roye tandis sabet mimoneh

fekr mikonam javayeze naghdi hanooz ham bishtarin jazebeh ro ijad koneh ama ba ejazeye asbe irani
hamegi midonaim ke bargozareyeh chenin jashnvareh haee oon ham dar chenin sharayete doshvari cheghadr sakht va por hazineh hast
dar beseyari az keshvarha bargozar konandeye in roydadha hastand ke soode maleye khoobi az bargoozari hassel mikonand
man fekr mikonam agar dostan nazari ham dar morede daramadza kardane jashnvareh daran began
hala sood pishkeshe bargozar konandehha zarar nadan kheyli harfe
 

مرضیه

Member
خب البته اینکه هیچی جای جوایز نقدی رو نمیگیره درست! ولی قرار شد غیر از اون هم مواردی باشه که جنبه ی تشویق و ترغیب داشته باشه...من فکر میکنم استفاده از اسم و عکس اسبهای برنده ی زیبایی دورههای قبل، در پوسترها ، بنرها و حتی کارتهای دعوت مهمانهای ویژه و صاحبان اسب هم جالب باشه...اینجوری خیلیها تشویق میشن و بقیه هم مسلما دوست دارن که دورههای بعدی عکس اسبهای خودشون رو روی پوستر ها ببینند
 

Dr_Ghaffari

Active member
جداي از مسايل جايزه پيشنهادي دارم در بخش داوري زيبايي يك بخش سلامت در نظر گرفته شود هر چند اگر بدون امتياز باشد و تاثير گذار نباشد و مسايل دامپزشكي گنجانده شود . دستگاه هاي مختلف بدن كنترل شود و به منظور يك چكاپ ابتدايي براي اسبها باشد و اطلاع رساني به مالكين باشد .
 
DADAR گفت:
dar morede jam ya tandis baraye ghahramane ghahramanan man fekr mikonam ke tarrahi bayad har sal motefavet basheh
vali arme jashnvareh hamchenan roye tandis sabet mimoneh

fekr mikonam javayeze naghdi hanooz ham bishtarin jazebeh ro ijad koneh ama ba ejazeye asbe irani
hamegi midonaim ke bargozareyeh chenin jashnvareh haee oon ham dar chenin sharayete doshvari cheghadr sakht va por hazineh hast
dar beseyari az keshvarha bargozar konandeye in roydadha hastand ke soode maleye khoobi az bargoozari hassel mikonand
man fekr mikonam agar dostan nazari ham dar morede daramadza kardane jashnvareh daran began
hala sood pishkeshe bargozar konandehha zarar nadan kheyli harfe

ممنون. به نکته خوبی اشاره کردی. بحث ایجاد درآمد بسیار مهمه و نه فقط اسبواره که ادامه حیات هر بخشی مربوط به اسب مستلزم صرفه اقتصادی آن است. متاسفانه هیات استان علی رغم قول هایی که امسال داد آن بخشی از هزینه ها را که بایستی پرداخت می کرد هنوز پرداخت نکرده و قصد پرداخت هم ندارد!! با کمال پر رویی هم می گویند نداریم!! چیزی بیش از 20ملیون تومان تا کنون از خود پرداخت کرده ایم و مسلما" بایستی بدون وابستگی به بخش های دولتی بتوان هزینه چنین برنامه هایی را تامین کرد تا امکان ادامه وجود داشته باشد. مسوولین فقط برای اهدای جایزه و عکس و مصاحبه آماده اند و در موقع پرداخت همه از خود صلب مسوولیت می کنند.
یکی از سوالات من هم همین بحث درآمد زایی بود که خوب امسال ما تا حدودی طبق پیش بینی ها موفق بودیم اما برای استقلال کامل بایستی بسیار بهتر عمل کرد.
 
مرضیه گفت:
خب البته اینکه هیچی جای جوایز نقدی رو نمیگیره درست! ولی قرار شد غیر از اون هم مواردی باشه که جنبه ی تشویق و ترغیب داشته باشه...من فکر میکنم استفاده از اسم و عکس اسبهای برنده ی زیبایی دورههای قبل، در پوسترها ، بنرها و حتی کارتهای دعوت مهمانهای ویژه و صاحبان اسب هم جالب باشه...اینجوری خیلیها تشویق میشن و بقیه هم مسلما دوست دارن که دورههای بعدی عکس اسبهای خودشون رو روی پوستر ها ببینند

ممنون. این هم پیشنهاد بسیار خوبی است و گاها" امسال هم استفاده کردیم و امیدوارم که حتما" از این مورد در سال آينده بیشتر استفاده نماییم. البته با توجه به تعداد زیاد برندگان و مثلا" کمبود فضا، اگر عکس یک اسب را نزنیم چه شری به پا می شود و چه نسبت هایی که نمی دهند و جوسازی ها که نمی کنند!!!
ای کاش خیلی از فکرهای خوب را به خاطر عواقب بعدی ناشی از رفتار قشری از اسبداران مجبور به ترک نبودیم!!!
برای تشویق مالکان در همان لحظه اجرا آيا ایده خاصی به نظر دوستان می رسد؟
 
بالا