ممانعت از حضور اسب هاي ايران درمسابقات بين المللي

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
نايب رييس فدراسيون سوارکاري گفت: مراجع جهاني به بهانه باز بودن مرزهاي ايران با زدن برچسب بيماري به اسب هاي ايراني ، آنها را قرنطينه از حضورشان در مسابقات بين المللي ممانعت مي کنند.

مسابقات سراسري اسب دواني كورس پاييزه يزد پايان يافت
"سيدزين العابدين واردي کولايي" پنجشنبه در نشست مجمع انتخاباتي هيات سوارکاري استان بوشهر با بيان اين مطلب افزود: اين مشکل سبب شده تا ايران به رغم برخورداري از ظرفيت هاي خوب در سوارکاري ، در دنيا حرف چنداني براي گفتن نداشته باشد.
وي اظهارداشت: با پيگيري هاي فراوان براي قانع کردن مراجع جهاني مبني بر سلامت اسب هاي ايراني اميدواريم مساله قرنطينه تاپايان امسال حل شود و ايران دراين رشته نيز بتواند عناوين خوبي در سطح جهان کسب کند.
نايب رييس فدارسيون سوارکاري اضافه کرد: علاوه براينکه ايران در رشته سوارکاري در جايگاه واقعي خود در دنيا قرار نگرفته است ، سوارکاري در درون کشور نيز به جايگاه واقعي خود دست نيافته است که انتظار مي رود با افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي درسوارکاري اين رشته بيش از پيش رونق يابد.
مديرکل تربيت بدني استان بوشهر نيز گفت: به دليل شرايط جوي و جغرافيايي اين استان، امکان فعاليت در رشته هاي معدودي از سوارکاري وجود دارد که در همين رشته هاي معدود نيز در کشور جايگاه خوبي داريم .
"حسين وردياني" افزود:فعاليت در رشته سوارکاري در مقايسه با ساير رشته هاي ورزشي نيازمند صرف هزينه و انرژي بيشتري است که انتظار مي رود مسوولان اين استان درحمايت هاي خود از ورزش به اين رشته توجه بيشتري داشته باشند.
در اين نشست به دليل تساوي آراي اعضاي دو کانديداي رياست هيات سوارکاري استان بوشهر، فريبا گيلاني که تا پيش از برگزاري انتخابات حکم سرپرستي هيات را داشت ، به عنوان سرپرست هيات به مدت شش ماه تا برگزاري انتخابات مجدد منصوب شد.
 
بالا