رشته فنون اسب برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود

♘امیرحسین♞

♘ مدیریت انجمن اسب ایران ♞
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ از راه اندازی رشته فنون اسب برای اولین بار در کشور خبر داد.

سید "محمد میر بزرگی" گفت: این رشته سال آینده در محل دانشکده علمی - کاربردی ساوجبلاغ افتتاح خواهد شد.

وی افزود: بزرگترین مجموعه پرورش اسب خاورمیانه تا پایان سال جاری در ساوجبلاغ به بهره برداری می رسد که یکی از بخشهای این مجموعه عظیم دانشکده علمی - کاربردی است.

میربزرگی ادامه داد: رشته فنون اسب در محل این دانشکده راه اندازی می شود و از طرقی که مسئولان آموزش عالی مشخص می کنند اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دانشکده یاد شده در محل مجموعه پرورش اسب قرار می گیرد دانشجویان از لحاظ کاربردی و علمی بسیار ارتقا خواهند یافت.

میربزرگی گفت: در تمام کشورهای پرورش دهنده اسب در جهان، رشته های مرتبط با اسب در دانشگاه های مختلف تدریس می شود اما ایران تاکنون رشته ای تحت عنوان فنون اسب و پرورش آن ارائه نکرده است.

وی با اشاره به توانمندی های خاص ساوجبلاغ در خصوص پرورش اسب اظهار داشت: بی شک دانشجویان این رشته می توانند از برترین دانشجویان کشور باشند زیرا در مکانی تحصیل می کنند که علاوه بر تحصیل، کلیه امکانات کاربردی در مساحتی بیش از 180هکتار در اختیار آنان است.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ اظهار امیدواری کرد این رشته بتواند نظر متقاضیان و علاقه مندان به ادامه تحصیلات دانشگاهی به خصوص در شهرستان ساوجبلاغ را جلب کند.

بزرگترین مجموعه پرورش اسب خاورمیانه تا پایان سال جاری در شهرستان ساوجبلاغ واقع در 65 کیلومتری غرب استان تهران به بهره برداری می رسد.
 
کاش رشته های مربوط به پرورش اسب تنوعشون بیشتر می شد و همین طور مراکز آموزشی توی کل کشور فعالیت می کردند یا حداقل در مراکز استانهایی که فعالیت در رمینه اسب بیشتره. اینطوری افراد بیشتری می تونستن به صورت حرفه ای فعالیت کنند.
 

مرضیه

Member
خب حالا تفاوت این رشته با رشته ی "تکنولوژی پرورش اسب "چی هست؟!
اصلا تفاوتی هم دارن؟!!!! ::)
 
بالا